Bekina Boots stapt met propere laarzen in e-commerce

Bekina Boots behoort tot de top van fabrikanten van laarzen voor professioneel gebruik. Ze zijn de concurrentie steeds een stap voor op gebied van productontwikkeling, kwaliteit en multi-channel aanpak. Het bedrijf nam de strategische keuze om ook wat betreft digitale transformatie een stapje voor te zijn. De basis voor een succesvolle uitvoering is de implementatie van het PIM systeem Korapim.

Waterdichte Laarzen Van Bekina Boots

Wat maakt van dit project een succes?

  • Een complexe productstructuur transparant geconfigureerd in de PIM
  • Landspecifieke productinformatie in de betreffende webwinkels
  • Afdelingen binnen het bedrijf werken productief samen
  • Distributeurs gebruiken steeds correcte en recente productinformatie

De deur gaat open voor multi channel marketing en verkoop

Bekina Boots is geen groot bedrijf maar behoort wel tot de wereldtop in zijn sector, laarzen voor professioneel gebruik. Hun producten worden wereldwijd verkocht door een netwerk van distributeurs, agenten, retailers en e-commerce platformen.


De strategische beslissing werd genomen om meer grip te krijgen op die verschillende kanalen. Een eerste stap in de uitvoering is het onder controle krijgen en optimaliseren van de stroom van productinformatie. Voordien verliep de informatie verspreiding naar de verschillende kanalen manueel en zonder echte samenwerking tussen de afdelingen binnen het bedrijf. Vragen werden re-actief beantwoord, foute informatie achteraf gecorrigeerd.


De installatie van Korapim brengt alle informatie samen in 1 overzichtelijke structuur. Elke afdeling beheert hun eigen stuk. Via kanalen wordt de correcte informatie verdeeld naar de gepaste doelgroep.


Het gebruik van een PIM systeem haalt stress en tijdverlies uit de organisatie en maakt het mogelijk om de verschillende verkoopkanalen beter uit te bouwen.

Korapim centraliseert alle productinformatie in alle talen voor alle landen op een betrouwbare en consistente manier

Productinformatie met een lokale kleur

Een grote uitdaging van e-commerce voor een internationaal bedrijf zijn de verschillen tussen de verschillende markten. Voorwaarde voor succes is dat je aangepast bent aan de lokale zeden en gewoontes. Vanzelfsprekend gebruik je de lokale taal en munt.


Wie echt succesvol wil zijn, moet verder gaan. De productinformatie krijgt best ook een lokale kleur met bv. aangepaste teksten, afbeeldingen en SEO vereisten.


De slaagkansen van Bekina Boots zijn verzekerd door het gebruik van Korapim. De productinformatie is betrouwbaar, consistent en aangepast aan de plaats waar ze wordt gebruikt.

Klanten en prospecten worden overtuigd met aangepaste product informatie

Laarzen Van Bekina Boots In Kruiwagen
Terug naar alle referenties

Productinformatie beheer aangepast aan jouw onderneming?

Laat ons beginnen met een gesprek

Na het gesprek krijg je een adviesrapport met:

  • Zicht op de voordelen
  • Raming van de investering
  • Aanpak van het project

Deze website gebruikt cookies en scripts om je surfervaring zo veel mogelijk te optimaliseren. Gelieve aan de duiden welke cookies we mogen registreren.

Noodzakelijke cookies (zijn nodig voor de correcte werking van de website)


Enkel geselecteerde cookies accepteren | Wissen