De deur gaat open voor multi channel marketing en verkoop
Bekina Boots is geen groot bedrijf maar behoort wel tot de wereldtop in zijn sector, laarzen voor professioneel gebruik. Hun producten worden wereldwijd verkocht door een netwerk van distributeurs, agenten, retailers en e-commerce platformen.
De strategische beslissing werd genomen om meer grip te krijgen op die verschillende kanalen. Een eerste stap in de uitvoering is het onder controle krijgen en optimaliseren van de stroom van productinformatie. Voordien verliep de informatie verspreiding naar de verschillende kanalen manueel en zonder echte samenwerking tussen de afdelingen binnen het bedrijf. Vragen werden re-actief beantwoord, foute informatie achteraf gecorrigeerd.
De installatie van Korapim brengt alle informatie samen in 1 overzichtelijke structuur. Elke afdeling beheert hun eigen stuk. Via kanalen wordt de correcte informatie verdeeld naar de gepaste doelgroep.
Het gebruik van een PIM systeem haalt stress en tijdverlies uit de organisatie en maakt het mogelijk om de verschillende verkoopkanalen beter uit te bouwen.
Productinformatie met een lokale kleur
Een grote uitdaging van e-commerce voor een internationaal bedrijf zijn de verschillen tussen de verschillende markten. Voorwaarde voor succes is dat je aangepast bent aan de lokale zeden en gewoontes. Vanzelfsprekend gebruik je de lokale taal en munt.
Wie echt succesvol wil zijn, moet verder gaan. De productinformatie krijgt best ook een lokale kleur met bv. aangepaste teksten, afbeeldingen en SEO vereisten.
De slaagkansen van Bekina Boots zijn verzekerd door het gebruik van Korapim. De productinformatie is betrouwbaar, consistent en aangepast aan de plaats waar ze wordt gebruikt.